wtorek, 12 maja 2015

English Matters 52/2015



Czasopismo: English Matters 52/2015
Miesiąc: maj/czerwiec
Wydawnictwo: Colorful Media


This & That

Tym razem w "This & That" zostały przedstawione opisy trzech książek - "Miracle cure" Harlana Cobena, "Headhunters" Jo Nesbo i "the chimp paradox" Steve'a Peteresa. Została również sporządzona lista 10 powieści, które każdy powinien znać. 

People and Lifestyle

Najciekawszym artykułem według mnie, będącym również głównym w tym numerze jest "BFF - Best Friend Forever" o serialu "Przyjaciele". Uwielbiam ten serial, chociaż obejrzałam go dopiero rok temu, bo wzbraniałam się przed nimi przez długi czas. Jednak z bohaterami bardzo zżyłam się przez te 10 sezonów, więc powrót do nich był naprawdę miły. 

"Daredvils" (tł. ""), opowiada o dwóch Polakach - Kicińskim i Iwińskim, którzy w krótkim czasie stali się milionerami. Tych dwóch panów można skojarzyć z grą sławną na całym świecie - Z "Wiedźminem", której są twórcami.

O kolejnym sławnym człowieku opowiada artykuł "Queen - The show must go on" (tł. "Klara Keller - Projekt:ciało"), który przedstawia głównie Freddiego Mercurego, głównego wokalistę i największą gwiazdę zespołu Queen. 

Culture


Tym razem czas na bajkę... O Kubusiu Puchatku ("Winnie, Pooh or Fredzia Phi-Phi"). Autor pisze o początkach Kubusia i Krzysia i o różnicach pomiędzy powieścią, a ukazaniem Puchatka w mediach. Bardzo ciekawy artykuł.

Kolejnym ciekawym artykułem jest  "On the set" (tł. "Na planie") opowiadający o różnych wytwórniach filmowych w Hollywood i o ich zwiedzaniu. Wyróżnione zostały: Warner Bros, Paramount, Universal, 20 Century Fox oraz MGM. 

Fani Agaty Christie (a wiem, że wśród was jest ich dużo) będą na pewno usatysfakcjonowani artykułem "Poirot - The
punctilious private detective" (tł. "Poirot - pedantyczny prywatny detektyw") o głównym bohaterze wielu książek pisarki. Autor artykułu opisuje bohatera książkowego oraz aktorów odgrywających role tego sławnego detektywa.

Travel

W podróż wybraliśmy się do jednego ze stanów W USA - do Texasu ("Texas - life in the lone star state"). Texas to bardzo oryginalny stan, w których królują sosy, a smaki są bardzo ostre.  Texas to typowo południowy stan w USA i to bardzo ciekawy kulturowo. 

Conversation matters


Lekcja dotyczyła o "Small talk - Can U handle this?" czyli tzw. pogawędki o niczym, która często sprawia ludziom problemy. Autor podał zwroty, którymi możemy zacząć rozmowę, okazać zainteresowanie, czy też zwroty, przez które strzelamy gafę albo które są "pewniakami" w rozmowie. 

Leisure

Jeszcze jednym artykułem związanym ze światem filmu jest "To cut a long story short" który opowiada o marketingowej formie zainteresowania potencjalnych widzów filmem, jaka jest trailer (zapowiedź). 


Language


Po literce "A" w poprzednim numerze teraz przyszedł czas na "B". W tym artykule znaleźć można wiele ciekawych idiomów zaczynających się na "B".

Jest to moje siódme spotkanie z tym czasopismem, które oceniam najlepiej ze wszystkich. Żaden z artykułów nie był nudny, a prawdziwych perełek było kilka. Naprawdę polecam.
Za możliwość przeczytania czasopisma dziękuję wydawnictwu

11 komentarzy:

  1. Ten numer zaciekawił mnie jeszcze bardziej od poprzednich. Może w końcu zmotywuję się i go zakupię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na ten numer, to będzie moje pierwsze spotkanie z English Matters :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako fanka Agaty Christie magazyn z chęcią kupię:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O widzę, że muszę szybciej zabrać się za ten numer;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo różnorodne artykuły znalazłam w tym numerze. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten numer mam, ale jeszcze jakoś nie miałam okazji czytać ;) na pewno nadrobię ;)

    subiektywnie-o-kulturze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Tego numeru jeszcze nie czytałam,ale też mnie do tego nie ciągnie.W tamtym numerze tematyka była bliższa mojemu sercu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie bym przeczytała ten artykuł o "Przyjaciołach", bo bardzo lubię ten serial :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Strasznie ciekawi mnie ta podróż przez wytwórnie filmowe. :) Myślę, że dla tego artykułu byłabym w stanie się skusić. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...